نوبت شما

فرهنگی اجتماعی

نوبت شما

فرهنگی اجتماعی

زندگی زیباست
اما شهادت از آن هم زیباتر است

پژوهشکده انرژی های نو در دانشگاه شاهرود راه اندازی می شود

نوبت شما | چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۳ ق.ظ

نوبت شما به نقل از وبلاگ "پاتوق وبلاگ نویسان شاهرود" نوشت:


دکتر محمد مهدی فاتح روز سه شنبه در این خصوص به ایرنا گفت: در اجرای
 رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تشکیل و فعالیت پژوهشگاه
 های دانشگاهی و به  منظور  توسعه و  انسجام هر چه  بیشتر  فعالیت های 
پژوهشی، ایجاد پژوهشکده های مختلف از سال  ۸۹  در دستور  کار  دانشگاه
 شاهرود قرار گرفت.


دکتر فاتح اظهار داشت: در حال حاضر شش پژوهشکده اتوماسیون و هوش مصنوعی، پژوهشکده مهندسی منابع آب، مرکز پژوهشی پیشران های شناوری، مرکز پژوهش ذخیره سازی نفت و گاز، گروه پژوهشی زیست فناوری و پژوهشکده دانشجویی در این دانشگاه فعالیت می کند.

رییس دانشگاه شاهرود افزود: پژوهشکده اتوماسیون و هوش مصنوعی در مسیر تحقق اهداف’جنبش نرم افزاری کشور’ و پاسخ گویی به بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری و نیز حمایت از فناوری های پیشرفته مورد نظر در نقشه جامع علمی کشور ایجاد شد.

وی، توسعه و گسترش فعالیت های پژوهشی در زمینه ربات های صنعتی، انتشار کتاب ها و جزوات آموزشی و تحقیقاتی در زمینه اتوماسیون و هوش مصنوعی و انجام طرح های پژوهشی بنیادی، کاربردی و توسعه ای در هر یک از گروه های پژوهشی را از جمله اهداف این پژوهشکده نام برد.

دکتر فاتح گفت: مرکز پژوهشی پیشران های شناوری دانشگاه شاهرود هم در سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز و هم اکنون در حال همکاری با صنایع بزرگ دریایی و نظامی در زمینه طراحی، آنالیز و ساخت نمونه های آزمایشگاهی و تست عملی انواع ماشین های الکتریکی سیستم های رانش است.

رییس دانشگاه شاهرود با بیان اینکه نیروهای متخصص و افراد مستعد این سازمان پژوهشی به صورت مداوم در حال افزایش است اظهار داشت: انتظار می رود این مرکز با افزایش توان علمی خود و تجهیزات پیشرفته و در سایه یک برنامه ریزی صحیح، گام بلندی در رسیدن به اهداف خود جهت توسعه علمی کشور و خودکفایی دانش سیستم های رانش الکتریکی بردارد.

وی افزود: دانشگاه شاهرود با توجه به مشکل کم آبی به ویژه در استان سمنان که به لحاظ اقلیمی خشک محسوب می شود و در راستای ایفای نقش پیشرو خود برای کمک به کشور و مردم شهرستان و استان، در سال ۹۱ موفق به اخذ موافقت اصولی تاسیس پژوهشکده مهندسی منابع آب شد.

دکتر فاتح ادامه داد: هدف از تاسیس این پژوهشکده، یکپارچه و هدفمند سازی فعالیت های پژوهشی در زمینه مهندسی منابع آب، سازه های هیدرولیکی، هیدروانفورماتیک و مهندسی محیط زیست به منظور بهبود شرایط زندگی مردم از راه کمک به مدیریت منابع آبی و ارتقای شرایط محیط زیست منطقه است.

رییس دانشگاه شاهرود افزود: پژوهشکده دانشجویی نیز به منظور تمرکز، تقویت، ساماندهی، ارتقاء فعالیت های علمی، پژوهشی و فناوری دانشجویان و سرعت بخشیدن به فعالیت های پژوهشی و تحقق علمی و نهضت نرم افزاری در کشور در سال ۸۷ تاسیس شد.

وی گفت: این پژوهشکده دارای بیش از ۱۸۰ عضو و تعداد زیادی طرح پژوهشی بوده که تعدادی از این طرح ها به اتمام رسیده و طرح های در دست اجرا با انگیزه و جدیت دانشجویان در مسیر تکمیل قرار دارد.

دکتر فاتح مرکز پژوهشی ذخیره سازی نفت وگاز را از دیگر فضای های پژوهشی دانشگاه شاهرود نام برد و عنوان کرد: انجام مطالعات لازم به منظور پیاده سازی فناوری های مرتبط با نفت، توسعه و گسترش فعالیت های پژوهشی در زمینه موضوعات گروه های پژوهشی، ایجاد ارتباط و تعامل پژوهشی میان مدرسان و اساتید برجسته در حوزه نفت و صنایع وابسته و به روز رسانی علوم و فنون مرتبط با صنعت نفت در داخل کشور از جمله اهداف این مرکز است.

رییس دانشگاه شاهرود خاطر نشان کرد: گروه پژوهشی زیست فناوری هم مجوز آغاز به کار خود را در سال ۱۳۹۰ با سه عضو هیات علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرد و در حال حاضر با تشکیل سه گروه زیست فناوری کشاورزی، علوم سلولی و ملکولی و زیست فناوری محیط زیست در حال اخذ مجوز تبدیل به پژوهشکده زیست فناوری با ۱۵ عضو هیات علمی و بیش از ۵۰ مقاله علمی و پژوهشی است.

دانشگاه شاهرود نزدیک به ۱۲ هزار دانشجو در ۱۲۰ رشته و گرایش در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری دارد و بیشترین شمار دانشجویان فنی مهندسی در استان سمنان در این دانشگاه به تحصیل مشغولند.

 

انتهای پیام

  • نوبت شما

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی